Літня математична школа «Мудрамакітра»

 

1. Основні  відомості.

• Історія.   Літня математична школа «Мудрамакітра» заснована в 2005 році та проводиться з того часу щорічно. Це літній табір, в якому школярі поєднують відпочинок з інтенсивним навчанням. Літні школи допомагають їх учасникам досягти хороших результатів в олімпіадному русі. Серед учнів літніх шкіл — переможці міських, Всеукраїнських та міжнародних математичних олімпіад.
• Наша мета.
— надання додаткових освітніх можливостей школярам, зацікавленим в одержанні поглиблених знань з математики;
— створення умов для росту та реалізації власних можливостей школярів;
— формування в середовищі школярів цінності інтелектуальної творчості та мотивації до навчання;
• Опис педагогічних принципів та методик.
— пріоритетними є активні форми навчання; зокрема  потрібні теоретичні результати учні одержують «власноруч» через розв’язання ланцюжка доцільно підібраних і розташованих задач;
— в ЛМШ створюється культ серйозного навчання, роботи: гарно навчатися, вміти розв’язувати задачі у нас престижно;
— ми створюємо середовище чесної конкуренції, яке підштовхує школярів на досягнення;
— щоденне тісне спілкування викладачів з учнями дозволяє останнім переймати стиль мислення своїх учителів.

2. Життя в літній математичній школі.

• Учбова частина.
Час перебування складає 18 днів та складається з трьох шестиденок.
В перший день — відкриття школи і у другій половині дня вже починаються заняття. Шостий і тринадцяті дні вільні від занять, 16-ий день консультацій, 17-ий день атестації, 18 день — концерт + закриття школи + від’їзд додому.

• Організація занять.
На початку навчання проходить олімпіада, за результатами якої учні розподіляються за групами, які складаються в середньому з 15 людей. Кожного учбового дня проходять лекції та заняття з математики приблизно за таким графіком: з 10.00 до 13.00 та з 16.00 до 18.00 три-два уроки з перервою на 10 хвилин між уроками. (Для наймолодших тривалість та кількість уроків зменшені). Також протягом дня проводяться необов’язкові  консультації, математичні змагання.
Теми в літній математичній школі мають факультативний характер, вони не включені до стандартної програми з математики, але є класичними темами нестандартної, олімпіадної математики. Програма підготовлена заздалегідь, проте теми та темпи занять можуть змінюватися, враховуючи рівень, знання групи, швидкість засвоєння матеріалу. У випадку, якщо учень випереджає інших, може та хоче більшого навантаження, викладачі  школи займаються з ним персонально, підбираючи додатковий матеріал, задачі та спілкуючись  з ним протягом дня.
Щодня учні отримують домашнє завдання, 3-6 задач, які вони мають можливість здавати викладачам протягом усього періоду навчання в школі та за кожну правильно розв’язану задачу одержують один «плюс».
Наприкінці школи проходить атестація. Атестація є трьох різних рівнів. Щоб потрапити на звичайну атестацію треба здати не менше 40 відсотків задач. Щоб мати можливість пройти на атестацію на рівень підмайстра, треба здати не менше 65 відсотків задач, і для атестації на рівень майстра, треба здати не менше 90 відсотків задач. Відсотки можуть уточнюватись на початку школи.

• Побут та вільний час.
Окрім навчання, школярі мають можливість добре відпочити, адже найкращий відпочинок — це зміна діяльності. Проводяться кінопоказ, спортивні змагання, походи, екскурсії, інтелектуальні ігри та конкурси.

3. Учні.

Учні, які закінчили 6 клас, навчаються за програмамою «Мініматик», учні 7-их та старших класів поділяються на чотири курси: перший, другий, третій та четвертий в залежності від рівня знань.

4. Викладачі.

Викладачами літньої школи є вчителі математики, студенти, аспіранти, кандидати та доктори наук, переможці міських, всеукраїнських, міжнародних шкільних та студентських олімпіад. Значну цінність окрім матеріалу занять є форма подачі, ерудиція, олімпіадний, викладацький, науковий досвід викладачів. Викладачі завжди присвятять час для розгляду запитань, які виникають у школярів. Викладачі не закріплені за групами, учні знайомляться на заняттях з кожним викладачем, з його поглядом на математику та методами розв’язання задач. Кожен викладач має своє коло математичних інтересів, як шкільних, так і наукових, тому кожен учень має можливість знайти найбільш цікавого для себе викладача, і в особистих бесідах перейняти його знання. Для того, щоб  розширити математичний кругозір, зануритися в олімпіадну математику (яка за своєю суттю і передбачає велику кількість ідей), велика кількість викладачів є оптимальною.