Навчальний процес

Теми в літній математичній школі мають факультативний характер, вони не включені до стандартної програми з математики, але є класичними темами нестандартної, олімпіадної математики та інструментів які використовуються у науці. Програма підготовлена заздалегідь, проте теми та темпи занять можуть змінюватися, враховуючи рівень, знання групи, швидкість засвоєння матеріалу.

Задачі для самостійного розв’язання

На початку школи, учасники отримують папку з файлами, в якій вкладено листочки з усіма задачами для самостійного розв’язання, на всю літню школу, на теми які будуть викладатись під час занять.

Задачі школярі можуть здавати у вільний час до 22:00 не зайнятим викладачам, та планово у лекційні дні з 11:30 до 13:30, та в день консультацій з 10:00 до 13:00.

В 17-й день літньої школи проходить атестація. Щоб потрапити на атестацію, треба здати відповідний процент задач.

Під час школи викладачі можливо будуть додавати бонусні задачі до списку основних, які можуть мати більшу вагу, ніж звичайні задачі.

Заняття

Школярі вступають до літньої математичної школи на конкретний курс, який передбачає 23 теми. Заняття проходять за таким принципом: діти отримують листочок з темою, в якому прописані всі означення і задачі, які будуть розв’язуватись під час заняття. За задачами занять наприкінці табору проводиться загальна атестація.

Між заняттями є перерви, які роблять викладачі після змістовно завершених блоків заняття: вранці дві перерви, вдень одну.

Атестація

Атестація має три рівні. Перший загальний рівень, в якому беруть участь всі школярі, які розв’язали достатню кількість задач (процент зданих задач тримається в таємниці до дня консультації). Учасникам атестації видають 12 задач, які були на заняттях під час школи. За перші 30 хвилин треба розв’язати і здати мінімум 2 задачі, за одну годину – мінімум 4 задачі, за півтори години мінімум 6 задач і 8 задач за дві години. Як тільки учасник здає 8 задач, він стає атестованим. Якщо у зазначений час не розв’язана зазначена кількість задач, то атестація для такого школяра на цьому припиняється.

Другий рівень атестації доступний для тих, хто пройшов перший рівень атестації та здав необхідну кількість задач для самостійного розв’язання (більшу ніж на перший рівень). Завдання міститимуть теоретичне питання, на яке треба дати відповідь (як правило, це не просто означення, а якась ключова теорема, яка була на заняттях і яку треба довести), та 3 нетривіальні задачі, дві з яких треба розв’язати. На все дається 2 години. Той, хто пройшов цей етап, отримує звання “Лицар Макітри”.

Третій рівень атестації на звання “Майстер Макітри” доступний тим “Лицарям Макітри”, які здали необхідну кількість задач для самостійного розв’язання (більший ніж необхідно на попередній рівень атестації). На іспиті буде запропоновано три важкі задачі, дві з яких треба буде розв’язати протягом трьох годин та здати викладачам.

Учень, що не здав необхідну для атестації кількість задач, не допускається до іспиту і вважається неатестованим. Неатестованих учнів не приймають до літньої школи наступного року. “Лицарі Макітри мають право вступу до літньої школи Мудрамакітра на наступний курс, наступного року, без вступних іспитів. “Майстер Макітри” отримує знижку на навчання у наступному році та всю можливу шану!

Дослідницькі задачі

На початку школи крім задач за темами занять дітям пропонуються ще кілька задач дослідницького характеру відкритого типу. Така задача розкладається на частини, які пропонуються школярам для розв’язання, від простих випадків, до самої відкритої задачі. З приводу цих задач можна спілкуватись з викладачами, які їх курують під час школи. Розв’язки здаються в письмовому вигляді в лекційні дні після обіду. Наприкінці школи, після іспиту, підводиться підсумок за цими задачами: хто наскільки далеко пройшов в розв’язанні цих задач. Школярі можуть продовжити ці дослідження і після закриття школи. Маючи контакти викладачів та вчених, учні можуть консультуватися з ними до публікації статей у профільних журналах.

Науково-популярні лекції

У лекційні дні проводяться лекції з математики, фізики та, можливо, з інших дисциплін. Науково-популярного характеру, оглядові лекції, для ознайомлення з цікавими чи корисними сучасними відкриттями науки. Для молодших учасників літньої школи ці лекції не є обов’язковими.